روغن هسته انار

روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه‌های انار به دست می‌آید. این روغن به زیبایی کهربا است و بوی مطبوع میوه‌ای دارد. روغن هسته انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی بر روی پوست و به صورت خوراکی مصرف می‌شود. خواص بی‌نظیر روغن هسته انار باعث می‌شود تا برای اهداف مراقبت از پوست و مو بسیار کارآمد ظاهر شود و در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون، ژل‌های حمام، روغن‌های ماساژ، مرطوب کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده شود.
روغن هسته انار از ترکیبات موثری چون سابینن، مایکنا، لیمونن، آلفا پینن، ترپیننول و … تشکیل یافته است که حتی مقادیر ناچیزی از این مواد اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای دارند.
روغن هسته انار دارای قوی ترین آنتی اکسیدان ضدسرطان بوده و تاثیر فوق العاده ای بر شادابی پوست و مو دارد. خاصیت ضد چروک پوست، لایه برداری پوست، ترمیم ترکهای پوست، ضد اگزوما، ضد سرطان سینه، جلوگیری از پیری پوست، بوجود آوردنده حالت الاستیکی برای پوست و برگشت پذیری آن، ضد دیابت و بیماریهای قلبی، کاهش دهنده اثر یائسگی، لطافت پوست و همچنین تقویت عالی مو و پوست سر به تازگی مورد توجه خاص تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی معروف دنیا قرارگرفته و هم اکنون بعنوان بهترین داروی تقویت پوست و مو در داخل و خارج از کشور استفاده میگردد.
بر طرف کردن افتادگی و شلی پوست و نیز از بین بردن ترک های پوستی ناشی از زایمان یا رژیم لاغری از شاخص ترین اثرات این روغن معجزه گر است.
وغن های تهیه شده توسط کلد پرس کاملاً خالص و فاقد هر گونه مواد افزودنی و دارای بالاترین کیفیت ماده موثره پانیسیک اسید می باشند. کیفیت روغن مورد نظر به مراتب بالاتر از انواع خارجی بوده و با قیمتی فوق العاده ارزان در ایران در اختیار قرار دارد.
روغن هسته انار تاثیری باور نکردنی در از بین بردن خطوط خالکوبی روی صورت (تاتو) داشته و در حداقل زمان با لایه برداری از پوست باعث از بین رفتن تتو های قدیمی می گردد.
هم اکنون از این روغن در انواع صابون، کرم دست و صورت، کرم ضد چروک دور چشم، کرم لایه برداری پوست، ترکیب در شامپو تقویت موی سر در انواع محصولات معتبر خارجی مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد.
همچنین مصارف دارویی این روغن نیز رو به افزایش بوده و مطالعات علمی دانشمندان نشان می دهد که این روغن در کمک به سیستم ایمنی بدن و کمک به مقابله با بیماریهای سرطانی، چاقی، دیابت و بیماریهای قلبی بسیار موثر است.
روغن هسته انار همچنین شامل فیتوستروژن می باشد که شبیه استروژن طبیعی برای بدن انسان می باشد. بسیاری از خانم ها به موارد استفاده روغن هسته انار و مفید بودن آن جهت کاهش اثر یائسگی پی برده و از آن استفاده می کنند.
خواص دیگر از قبیل برطرف سازی نوسانات خلقی، گرگرفتگی و عرق شبانه، خشکی واژن، کاهش میل جنسی و نیز برای از بین بردن علائم یائسگی، برای استفاده موضعی جهت مرطوب نمودن پوست به عنوان مکمل غذایی روغن ماساژ یا روان کننده بکار می رود.
کاهش رطوبت در پوست موجب افزایش چروکیدگی می گردد که روغن مذکور باعٍث افزایش رطوبت لازم در پوست و کاهش خشکی و چروکیدگی آن می گردد و پوست با استفاده از آن محکم، درخشنده و براق بنظر می رسد. این روغن علاوه بر مرطوب نمودن پوست، به علت خواص استروژنیک طبیعی، آنتی اکسیدانی، ضد فساد پذیری و ضد میکروبی آن باعث افزایش قدرت و خاصیت الاستیکی پوست می شود.
توام بودن اسیدهای چرب موجود در روغن هسته انار، قدرت و خاصیت ضد فساد پذیری را بالا برده بطوریکه به کاهش تورم و آماس ماهیچه و شل کردن آن کمک می کند.
روغن هسته انار به طور گسترده در اکثر ترکیبات آرایشی پوست مورد استفاده قرارمی گیرد، از جمله: صابونهای ساخته شده برای ماساژ، محصولات مراقبت کننده از پوست صورت و دیگر فرآورده های آرایشی بهداشتی برای مراقبت از بدن.
تنها مقدار کمی از آن نتایج سودمندی به ارمغان خواهد داشت.

خواص درماني
تقویت کردن پوست با روغن هسته انار: روغن هسته انار کراتینوسیت‌ها (سلول‌های اصلی که در لایه بیرونی پوست وجود دارند) را تحریک به تولیدمثل و رشد می‌کند. این عمل باعث می‌شود که آسیب‌های وارد آمده به پوست ترمیم شود. در نتیجه زندگی دوباره‌ای به پوست بخشیده می‌شود و پوست ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

خواص ضدالتهابی: روغن هسته انار برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس و آفتاب‌سوختگی رنج می‌برند مناسب می‌باشد. این روغن پوست آن‌ها را آب‌رسانی و نرم می‌کند. مواد ضدالتهابی موجود در این روغن التهاب و قرمزی پوست را بهبود می‌بخشد. روغن هسته انار مواد مغذی را به طور مستقیم به پوست می‌رساند و تولد دوباره پوست را تسریع می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =